Ryhmäliikunta tunnit:

CORE

30 minuutin tehokas keskivartalotreeni. Liikkeet treenaavat vatsalihaksia, selkää ja kylkiä. Liikkeet tehdään joko oman vartalon painolla tai levypainon avulla.

FOAMROLLER (TAUOLLA)

Kehonhuoltotunti, jolla käytetään vaahtomuovista rullaa jolla "rullaillaan" lihaksia ja lihaskalvoja. Tunnin lopuksi myös venytellään. Salilta löytyy parikymmentä rullaa mutta tunnille voi osallistua myös oman rullan kanssa.

KUNTOPIIRI

Kuntopiiri on monipuolisesti kehosi lihaksia harjoittava treeni hyvän musiikin kera. Tunti sisältää alku- ja loppulämmittelyn sekä kolme kierrosta lihaskuntoharjoittelua. Treenin saa helposti muunneltua omalle tasolle sopivaksi ja siksi kuntopiiri sopii kaikenkuntoisille.

KAHVAKUULA

Tehokkaita ja turvallisia kahvakuulaliikkeitä ohjaajan opastuksella. Kokonaisvaltaista harjoittelua valitsemasi kokoisella kuulalla. Kahvakuulaharjoittelu kasvattaa lihasvoimaa, koordinaatiota, tasapainoa sekä kestävyyskuntoa. Tunti sisältää alkulämmittelyn, kahvakuulaharjoittelun ja loppuvenyttelyn. Salilta löytyy eripainoisia kuulia, halutessa oma kuula mukaan. Suositellut kuulakoot: naiset 6-12kg, miehet 8-16kg.

LesMills BODYBALANCE

Kehoa huoltava tunti joka perustuu joogaan, pilatekseen ja tai chi`n. Tunnilla tehdään kehoa avaavia ja venyttäviä liikkeita sekä jalkojen ja ylävartalon voimaa parantavia liikkeitä. Tällä tunnilla ollaan paljasjaloin jotta liikkeet on turvallista tehdä. Tuntiin sisältyy myös loppurentoutus eli ota mukaan lämmintä vaatetta ylle loppuosaa varten; salilta löytyy vilttejä tähän tarkoitukseen myös.

LesMills BODYPUMP

Tehokas lihaskuntotreeni levytangoilla. Voit valita itsellesi sopivat painot ja nauttia hauskasta ja iloisesta treenistä. Kokeile, huomaat tulokset! Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Sopii kaikille.

LesMills BODYVIVE

Kaikille sopiva tunti johon sisältyy askellusta ja lihaskuntoliikkeitä keskivartalolle. Tunnilla kaikki askellukset tehdään ilman lautaa, eli sopii myös sellaisille jotka eivät siitä laudalle askelluksesta välitä. Tunnin voi tehdä joko helpommaksi tai haastavammaksi itse, hyppyjen kanssa tai ilman. Lihaskuntokappaleissa käytetään vastuskuminauhaa ja osa tehdään vartalon omalla painolla.

LesMills CXWORX

on nopea ja tehokas 30 minuutin treeniohjelma keskivartalolle, CXWORX treenaa täydellisesti lihaksia jotka yhdistävät kehosi ylä- ja alaosan. Se on ihanteelinen treeni vatsalle ja pakaroille, samalla kehittäen kehon toiminnallista voimaa. Treeni sisältää harjoituksia jotka sekä eristävät (kuten rutistuksia ja jalkakoukistuksia) että yhdistävät (kuten seisontatasapainoilua ja lankkuliikkeitä) eri lihasryhmiä. Nämä liikkeet haastavat sinut ja tulet todellakin tuntemaan niiden vaikutuksen.

LesMills GRIT-SERIES

Grit-tunnit ovat HIIT-treeniä eli korkean intensiteetin intervallitreeniä. Jokainen GRIT-tunti kestää 30 minuuttia ja puolessa tunnissa saat huikean treenin ja vielä jälkeenkin päin kalorinkulutus on korkealla! Teet työtä omia rajojasi vastaan ja hieman enemmänkin!

LesMills BODYSTEP

Vauhdikas ja tehokas step-tunti jolla jalat muokkautuu ja aerobinen kunto kohenee! Tunnin pääpaino stepissä. Tunnin loppupuolella tehdään myös lihaskuntoliikkeitä, sekä kehon painolla että levypainolla.

OSTEOPOROOSIJUMPPA

Jumppa on suunniteltu erityisesti osteoporoosia tai osteopeniaa sairastaville henkilöille, mutta soveltuu myös muille. Alkulämmittelynä "luuliikuntaa" eli iskutyyppistä kevyttä marssia, tömistelyä ja hyppelyä step- laudalla ja ilman. Tunnilla keskitytään erityisesti alaraajojen ja selän lihasten vahvistamiseen sekä ryhdin parantamiseen erilaisten lihasvoima- ja liikkuvuusharjoitteiden kautta. Lisäksi harjoitetaan tasapainoa ja kehonhallintaa. Lopuksi rentouttavat venyttelyt. Tunnin aikana ohjaaja huomioi asiakkaiden erityistarpeita (esim. osteoporoosin vaikeusaste, nivelongelmat/virheasennot, kivut) ja pyrkii muokkaamaan tunnista jokaiselle sopivan. Jumppa sopii myös ikääntyneille, joilla osteoporoosin riski on kasvanut.

PILATES (TAUOLLA)

Pilates on kehonhallintatekniikka, jota harjoittamalla saat voimaa, kestävyyttä sekä vahvan keskivartalon ja paremman ryhdin. Pilates vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, jotka ylläpitävät ryhtiä. Tunti pitää sisällään pilates-harjoiteosion sekä lyhyen loppurentoutuksen ja sopii kaikille. Tunnille tarvitset mukaan lämmintä vaatetta, juomapullon ja halutessasi oman jumppamaton. Mattoja kuitenkin löytyy myös salilta.

PIUKAT PAKARAT

Tällä tunnilla treenataan monipuolisesti pakara- ja reisilihaksia sekä oman vartalon painolla että levypainoilla. Jospa tällä tunnilla saisi ne piukat pakarat ;)

YLÄROPPAREENI

Tällä tunnilla keskitytään pelkästään ylävartalon lihaksiin. Välineinä on steppilauta, tanko ja levypainot. Tunti ei sisällä lämmittelyä, eli jos käyt pelkästään tällä tunnilla, lämmittelethän hieman etukäteen.

RASVANPOLTTO

Tunti jolla yhdistellään vuoron perään steppiä ja lihaskuntoa: askellukset tehdään sekä laudan kanssa että ilman ja lihaskuntoliikkeet sekä kehon painolla että levypainoilla. Tunti sisältää hyppyjä, joihin ohjaaja antaa vaihtoehdon mikäli hypyt ei onnistu.

SYVÄVENYTTELY

Tunnin alussa on kevyt ja lyhyt alkuverryttely, jonka jälkeen venytellään. Venyttelyt ovat rauhallisia ja pitkäkestoisia, ja jokainen tekee liikkeet oman venyvyyden mukaan. Loppuun pitkä rentoutus. Tunti sopii kaikille.

VINYASAFLOW JOOGA (TAUOLLA)

Vinyasaflow-jooga pohjautuu intialaiseen hathajoogaperinteeseen. Sana vinyasa tarkoittaa hengityksen yhdistämistä liikkeeseen. Ohjatulla tunnilla tutustutaan lempeiden ja dynaamisten asanaharjoitusten (jooga-asento) lisäksi hengitykseen (pranayama) ja meditaatioon. Tunnit ovat vaihtelevia, luovia ja monipuolisia. Fyysisen harjoituksen lomassa tutustutaan joogiseen elämäntapaan ja filosofiaan.

YINJOOGA

Yin-joogaharjoitus tukee hyvin muuta fyysistä liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan muista liikuntasuorituksista. Tunti sopii kenelle tahansa joka haluaa rauhoittua ja samalla lisätä kehon liikkuvuutta. Yin-joogan avaavat ja rentouttavat liikkeet mahdollistavat kehon ja mielen irti päästämiseen siksi harjoituksessa edetään hyvin hitaasti, asennoissa ollaan monta minuuttia kerrallaan. Yin-jooga on nimenä uusi ilmiö, mutta harjoituksena tuhansia vuosi vanhaa kiinalaista joogaa, chi-kungia ja erilaisia itsepuolustuslajeja fuusioituneena. Välineinä voidaan käyttää joogamaton lisäksi joogatiiliä ja bolstereita. Salilta löytyy mattoja ja myös oman maton kanssa voi tulla.

ZUMBA

Mukaansa tempaava hyvän mielen tanssitunti! Tule mukaan kuumiin lattarirytmeihin ja tämän päivän hittibiitteihin ja anna itsesi uppoutua tanssin maailmaan.

VARAA ITSELLESI PAIKKA RYHMIIN. PAIKAN VARAUS FYSIOKEMIN TOIMISTOON VALTAKATU 21-23 TAI PUHELIN 044-011 1174, 016- 223754.