Fysiokemi Valtakatu 21-23 94100 Kemi Palvelemme:  MA - TI 8.00 - 19.00  KE - TO 8.00 - 18.30  PE 8.00 - 17.30  Kuntosali: Joka päivä 5-22 (Kulkukortilla)

LPG (Tissulal Therapy)

LPG-terapialla on kudoksellinen, aineenvaihdunnallinen, hormonaalinen ja hermostollinen vaikutus. LPG-hoito on osa uudenlaista fysioterapiaa. Hoitoa voidaan antaa Kela-korvattavan fysioterapian yhteydessä, tai ihan omana hoitonaan.

Hoidolla on paikallinen, pinnallinen sekä syvä ja laaja vaikutus. Vaikutuksia ovat veren- ja nestekierron vilkastuminen, jolloin aineenvaihdunta paranee ja kuona-aineet poistuvat. Turvotus vähenee, tulehdus ja kipu lievittyvät. Sidekudos venyy jolloin arpikudos pehmenee.

Cellu M6 KMI tehoaa laskimoiden vajaatoimintaan, jopa iholle ilmestyneisiin suonikohjuihin. Vähentää jalkojen ja nilkkojen turvotusta. Nesteiden kierron kiihtyessä laskimoissa ja lymfaattisessa järjestelmässä iho tulee kimmoisammaksi, kipu vähenee asteittain ja jalkojen turvotus vähenee. Vaikutukset kestävät usein hyvinkin kauan. Hoito tehoaa myös tulehduksen tai rasvaimun aiheuttamaan turvotukseen. Jopa 20 vuotta vanhaan arpikudokseen voidaan vaikuttaa.

Erilaisia turvotustiloja hoidetaan, kuten leikkausten jälkeen, rintasyövän jälkeinen lymfaödeema. Rintasyöpään saatu sädehoito ja leikkaukset aiheuttavat arpikudosta estäen nesteiden normaalin kulun. Yläraaja turpoaa nopeasti, iho paksunee, kädestä tulee raskas ja sen liikuttaminen on vaikeaa. Cellu M6 KMI stimuloi lymfaattista järjestelmää, sidekudoksiset arvet häviävät, seurauksena käden turvotus vähenee tutkimuksen mukaan asteittain. Kireiden lihasten elastisuus palautuu, kipu lievittyy ja nivelliikkuvuus paranee.

LPG terapia mahdollistaa nopean kuntoutumisen ja on miellyttävän tuntuista.

Facebook Instagram Usein kysyttyä
Auron Fysioterapeutit